2013. július 24., szerda

Lekvárszekció! :)

Az úgy van, hogy az eper, az már oly rég készen volt, a meggy meg csak a múlt héten, de az etikett-nyomtatás valahogy nem ment zökkenőmentesen. Először én szenvedtem meg vele és egy rossz szerkesztést nyomtatott nekem Laci bent, aztán meg végülis sikerült jól megszerkesztenem és Laci is eltalálta volna a jó nyomtatási beállítást, de elfogyott a papír. Hétfőre aztán minden összeállt és végül megkaptam a címkéimet! :)

Elkezdtem vagdosni cikkcakkollóval egy kis anyagot a tetejére, de még ez a bébiételes kis üvegkupak is zabálta a textilt és a cikkollóm még csak egy csepp jóindulattal sem nevezhető mai darabnak, de még tegnapinak sem, így feladtam a harcot, így is gazdagabb lettem egy vízhólyaggal, pedig valóban szépen öltöztet.

Idén először főzök be és csinálok lekvárt, eleddig jól vettem az akadályokat és igazán finomak lettek és gusztusosak, elfogultság nélkül vagyok magamra büszke így elsőre. Nem mertem nagyobb üvegekbe tölteni meg hát nem is volt, inkább több kisebbet csináltam, nehogy bepenészedjen nekem ha nem úgy fogy, ahogy az elvárt lenne a romlása szempontjából, de hálisten se a romlással se a fogyással nincs gond. Én ugyan nem vagyok édesszájú, de a két hapsim elégedetten és hümmögve nyammogja őket.

És akkor a képek:

EPER




MEGGY



4 megjegyzés:

  1. Imádok lekvárt főzni, még akkor is, ha ebben a melegben nem éppen ideális tevékenység. Gyönyörűek a címkék, nagyon ügyesen kitaláltad őket. És látom a színűkön is, hogy szépek! Különben én mindig kis üvegekbe gyártom, hogy a felbontás után ne romoljon meg, na nem minta minálunk annyi ideje lenne bármi édességnek megromlania:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nemigazán szeretem az édeset, de a srácok meg igen, viszont főzni-sütni imádok, meg pepecselni is, ezek a türelem-tevékenységek mind-mind a gyengéim.

      Most láttam, hogy van kint szeder az egyik háznál, ahogy jövünk, szemezek vele, hatalmas szemek vannak, egy-két kilóval lehet elkísérleteznék.

      A címkéket pedig az interneten találtam és google picasa programjával szerkesztettem rajtuk kicsit, majd bent Laciék ilyen univerzális L6060as Avery etikettet használnak, arra kerestem netes programot és nekem már csak széltében kellett elvagdosnom, három fért rá egy sorban. :)

      Törlés
    2. Nálunk igazán édesszájú apu, mi anyuval nem. Kávé, tea egyikbe se kerül cukor, illetve az édességből is a nem túl édes dolgokat szeretjük. Mégis minden elfogy. :)

      Szeder, eper, ezekkel az a bajom, hogy túl sok benne a mag, de az íze finom, nyugodtan kísérletezzél vele. Tudod mit tervezek évek óta csinálni? Szőlőlekvárt.

      Törlés
    3. Na mássz ki a fejemből... :D Az almafára fel van futva pár tő, nem hiszem, hogy jó lenne, én alakjából ítélve savanyú ízre tippelnék, de attól még lehet belőle lekvár, csak enni nem jó nyersen. Direkt nem hagytam Lacinak leszedni, elfér az ott.
      Csak hát abból hogy szeded ki a szőlőmagokat?

      Törlés